سازمان ملل متحد به تازگی در گزارشی گفته است که کمبود پزشک زن در افغانستان تبدیل به یک بحران جدی شده است.
اولگا چرفکو، عضو دفتر هماهنگکننده کمکهای بشردوستانه سازمان ملل_اوچا، که به تازگی به ولایت بامیان سفر کرده، گفته است که وقتی یک داکتر زن سمت خود را ترک میکند، جایگزینی او اغلب تقریباً غیرممکن است.
او افزوده که این امر دسترسی زنان و دختران را به مراقبتهای بهداشتی نجاتبخش، از جمله مراقبتهای مادران و نوزادان، خدمات مربوط به سوءتغذیه و آموزش محدود کرده است.
وی تصریح کرده است که محدودیتهای وضعشده توسط طالبان بر آموزش و تحصیل دختران، آنان را از اشتغال در آینده محروم میکند.
این عضو دفتر هماهنگکننده کمکهای بشردوستانهی سازمان ملل گفته است: «تمام زنانی که با آنها صحبت کردم، عمیقاً نگران دخترانشان هستند که دیگر نمیتوانند به مکتب بروند و ممکن است آیندهای خوبی نداشته باشند.»
این در حالی است که صبح امروز رسانهها از کشته شدن یک داکتر زن در ننگرهار خبر دادند.