خبرگزاری پورانا

طالبان یک فرمانده پیشین نیروهای خیزش مردمی را در لغمان برای بار دوم بازداشت کردند


منابع محلی در ولایت لغمان گفته‌اند که طالبان یک فرمانده پیشین نیروهای خیزش مردمی را برای بار دوم از شهرستان/ولسوالی دولت‌شاه این ولایت بازداشت و بجای نامعلوم انتقال داده‌اند.

این فرمانده محمد اعظم باختر فراشغانی نام دارد و روز چهارشنبه، ۳ سرطان/تیر، توسط اداره طالبان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

آقای فراشغانی، در حکومت جمهوریت فرمانده یک واحد نیروهای خیزش‌های مردمی(پولیس محلی) در شهرستان دولت‌شاه بوده است.

منابع افزوده‌اند که خانواده آقای فراشغانی با گذشت نزدیک به چهار روز از سرنوشت و محل نگهداری او اطلاعی ندارند و نگران وضعیت او هستند.

به اساس اطلاعات منابع، طالبان هنگام بازداشت این فرمانده اعضای خانواده او را نیز لت‌وکوب کرده‌اند.

گفته شده که استخبارات طالبان در سوم سرطان/تیر، مقداری مواد منفجره، سلاح و مهمات را در نزدیکی خانه آقای فراشغانی جاسازی کرده و سپس به خانه او یورش برده‌ و به اتهام کشف سلاح‌ و مواد منفجره، این نظامی را بازداشت کرده‌اند.

باشندگان لغمان می‌گویند که استخبارات طالبان برای بازداشت نیروهای نظامی پیشین از شیوه‌های جدید چون، جاسازی ماین، سلاح و مهمات در اطراف خانه‌های آنان استفاده کرده و آن‌ها را به بهانه‌های مختلف بازداشت و زندانی می‌کنند.

طالبان در کابل نیز دو روز پیش یک نظامی پیشین اهل ولایت پروان را بازداشت کردند.

در این اواخر بازداشت‌ نظامیان پیشین در نقاط مختلف کشور افزایش یافته است.

ناظران می‌گویند که این افزایش نشان‌دهنده ترس طالبان از افزایش تحرکات نظامی مخالفان مسلح این گروه است.

خروج از نسخه موبایل