خبرگزاری پورانا

فایق: منشور سازمان ملل در مورد حقوق اساسی مردم افغانستان عملی نشده است

نصیراحمد فایق، نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل، در یادداشتی به مناسبت هشتادمین سالروز تصویب منشور سازمان ملل، نوشته که حقوق اساسی مردم افغانستان که در منشور این سازمان جهانی بر دفاع از آن تاکید شده، از سوی طالبان به‌گونه‌ سیستماتیک نقض می‌شود.

آقای فایق افزوده که ۸۰ سال پس از تصویب منشور ملل متحد «به‌نام ما مردم»، شهروندان افغانستان هم‌چنان از حقوق اساسی خود محروم‌اند و وعده‌های این منشور برای آنان عملی نشده است.

وی تأکید کرده که دختران از حق آموزش محروم شده‌اند، زنان از زندگی عمومی حذف شده‌اند و جوانان امید و فرصت برای آینده‌ی خود را از دست داده‌اند.

فایق تصریح کرده که مردم افغانستان هم‌چنان در انتظار تحقق وعده‌های منشور ملل متحد در زمینه‌ حقوق بشر، کرامت و عدالت هستند.

نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل افزوده که اعتبار سازمان ملل متحد به دفاع از کسانی وابسته است که این منشور برای حمایت از آنان به وجود آمده و اکنون، به جای سخن، زمان آن فرا رسیده که اقدام عملی انجام شود.

نصیر احمد فایق که از دوره جمهوریت به عنوان نماینده افغانستان در سازمان ملل ابقا شده، در سال‌های اخیر پیوسته مواضع ضد طالبانی اتخاذ کرده و از اعضای سازمان ملل خواسته که از فشار لازم برای پاسخگوسازی طالبان در برابر حقوق مردم استفاده کنند.

سازمان ملل متحد با این انتقاد مواجه بوده که خلاف اصول و ارزش‌های این سازمان، با طالبان از در تسامح و تساهل وارد شده و از حقوق مردم دفاع نکرده است.

خروج از نسخه موبایل