منابع محلی در ولایت هرات میگویند که در ادامه سرکوبهای فعالان مدنی و اجتماعی، به تازگی اداره موسوم به امربهمعروف گروه طالبان یک فعال اجتماعی را در این ولایت بازداشت کرده است.
به گفته منابع، این فعال اجتماعی امانالله حسینی نام دارد و روز شنبه ۳۰ جوزا/خرداد، توسط ماموران اداره موسوم به امر به معروف طالبان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
دلیل بازداشت این فعال اجتماعی، منشر نشده است و طالبان هم دراین باره اظهار نظری نکردهاند.
طالبان با اعمال سیاستهای سرکوبگرانه بسیاری از فعالیت مدنی و اجتماعی را منع کرده و بهگونه گسترده اقدام به بازداشت و شکنجه فعالان مدنی و اجتماعی کرده است.
آگاهان امور میگویند که رفتارهای سرکوبگرانه طالبان ریشه در ترس این گروه از آزادیهای مدنی و سیاسی دارد و به همین دلیل آنان تلاش میکنند تا جلو هرنوع فعالیت مدنی را بگیرند.
در چند روز اخیر افراد طالبان دهها تن از زنان و دختران هراتی را به خاطر آنچه این گروه آن را رعایت نکردن حجاب میخواند، بازداشت کردند. اقدامی که با واکنش گسترده عمومی مواجه شد و بسیاریها آن را موج تازه سرکوب زنان از سوی طالبان خواندند.
طالبان یک فعال اجتماعی را در هرات بازداشت کردند
